BABY STRIKKING

Glemte å legge inn bilde av det jeg strikker på i forrige innlegg.

Holder fortsatt på med baby settet fra Dale. Har faktisk strikket to jakker. Den første så veldig liten ut da den var ferdig.Bestemte meg for å strikke en litt større og den er jeg også blitt ferdig med.
Har strikket sokker også men synes de ser veldig små ut,  mulig det må strikkes et par til :)
dsc05057

Har begynt på buksen og håper å komme et stykke videre på den i løpet av helga.

ØNSKER ALLE EN RIKTIG GOD HELG                1clewknittingpinthumb

31.des.2008

Har begynt på et babysett til mitt første barnebarn som skal komme i februar.

dsc05014
Strikker i lyseblå babyull fra Dale da vi vet det blir en gutt.
Mønstret er fra Dale babyhefte nr.197

Har også fått strikket ferdig 3 par med Bosnia tøfler som er en bestilling og skal sendes nordover.
dsc05019


Nye Strikke prosjekt på gang

Jeg er så heldig at jeg skal bli farmor i midten av februar til en liten gutte baby
 og vi gleder oss stort til å bli besteforeldre.

Nå skal jeg snart  få begynt å strikke på noe fra denne boka.
dsc04657
Boka og garnet kjøpte jeg i Trondheim i sommer.

Skal også strikke dette sette fra Dalegarn
dsc04747


21.nov.2008

Jeg holder på å strikke en masse tova tøfler som skal være ferdig til jul.
Ikke skal de være små heller her er et par sorte som skal bli passe til str. 45 og de grå skal faktisk bli str.48
De ble nesten litt kjedelig å strikke men når jeg har sagt ja så er det ingen vei utenom.Har begynt på et dame par nå det skal vel gå litt raskere håper jeg.

dsc04659

Litt strikking har jeg blitt ferdig med  også.
dsc04608
Strikka/hekla påfuglmaske skjerf av et nøste kitten mohair.
Postordre lue igjen strikket i gullgarn som var gave til ei som nettopp har fylt 16 år og ikke tåler ull.

                dsc04655      dsc04601
Nissevinflakeveske stikket i mor åse og funny.      Babysokker i babyull.

07.nov.2008

Bursdagsgave til niesen min, Hun fyller 8 år i dag og skal feires av familien på søndag.
dsc04574
Strikket i smart, oppskrift fra sandnes hefte 0807 barn.

Hekla lue i topp t tå og tova tøffler i fritidsgarn.
dsc04577

04.nov.2008

Tok disse bildene i går ettermiddag, himmelen var så fin.dsc04546
KL.16.30
dsc04553
KL.16.45 var skyene blitt rosa.

Litt strikking har jeg også fått gjort
dsc04555
Ny "postordre lue" stikket i Alfa og litt lenger enn den forrige.
dsc04562
To par Bosnia tøfler i østlandsgarn. Mange som gjerne vil ha disse tøflene.
Svarte og hvite er veldig populære.

DA VAR DET FREDAG OG HELG IGJEN

En liten oppdatering av det jeg har holdt på med i det siste. Holder også på å lage noe mer til Søndagsmarkeder på Energi mølla(på Kongsberg) som jeg skal være med på 16nov. og 30 nov. Jeg var også med 19 nov. da var det ikke så mange utstillere( skal være med flere de neste gangene) og ikke veldig mange som var innom heller. Litt salg ble det likevel så jeg ble fornøyd.

dsc04497
Sett i fritidsgarn.Tova lue (fra sandnes hefte tema 14  toving) , halsvarmer( etter eget hode) og votter etter oppskrift på vanlige tova votter men strikket vrangbord nederst da jeg synes de andre kan bli litt vide rundt håndleddet.

dsc04499
Tova lue i fritidsgarn tror dette er en herrestr. det ble litt lite med to nøster svart så jeg tok en grå rest på toppen,ble okay synes gutta i huset her.
dsc04494
Tova pannebånd med fjutter i fritidsgarn. Tror jeg fant oppskrift på denne bloggen til Hedvig engang.

dsc04504
"Post ordre lue " som Maj hadde lagt ut oppskrift på.Jeg har strikket den i alfa på pinner nr. 6.
Kommer helt sikkert  til å strikke flere av disse.
Så tusen takk til Maj for at du delte oppskriften.Hun lager mye fint så ta en titt innom bloggen hennes.

Ønsker alle en riktig god helg.

Ny Strikketøymappe

I går fikk jeg denne flotte strikketøymappa i posten.
Bestilte den av Felisi på Gardermoentreffet.
dsc04480
Brun med rosa kattepoter. Kjempeflott.

Et nytt sokkepar ferdig i Opal rendez -vous.
dsc04482

14.okt.2008

Endelig for et par uker siden ble Tunikaen min ferdig.Den skulle vært ferdig til påske, bare noen måneder forinket, he,he. Lagde halsen noe videre enn i oppskriften.
dsc04412

Så har jeg hermet litt
dsc04418
Fant oppskrift på mobil og sigarettetui på Mayeliz sin blogg.Hun lager mye flott så bloggen hennes er virkelig
vært et besøk.
Sitteunderlag av rester etter tøffelstrikking.

26.sep.2008

Endelig kan jeg vise fram Mona sokkene jeg har strikket.Synes det var et fint og greit mønster å strikke. Kommer nok til å strikke flere av disse men med en annen tå felling.

dsc04367dsc04373

12.sep.2008

Så ble de 7 parene med tøffler endelig klare til levering.
Strikket i Artic,fritidsgarn og pt 3.

dsc04300


Det ser ut til å bli ei flott helg så kanskje det blir tid til en skogstur innimellom basket og vedkløyving.
dsc04220
Disse bilden er tatt for 14 dager siden.Vi tok med oss hunden til eldstemann på tur.
dsc04238
Se hva jeg fant mamma.................



ØNSKER ALLE EN RIKTIG FLOTT HØST HELG.


08.aug.2008

DETTE HAR JEG FÅTT GJORT I FERIEN

dsc03829.
 2 par Bosniatøffler i mor åse og østlandsgarn. 

dsc03831
Smekke i dobbelt mor åse mangler  forløpig knapp og pynt.
2 kluter i tuva..                               
                                                                                                                                               
   
 dsc03840
Sokker i to forskjellig opal garn. Calorimetry i crasy.                    


Så ble jeg ferdig med toppen min før vi dro til Trøndelag.
dsc03742
Strikket i Brilla.       .


DETTE HOLDER JEG PÅ MED NÅ

gm4Skal begynne på del 4.Vet  dessverre ikke om jeg blir ferdig til å tove det før jeg  drar til Stavern på mandag.
dsc03400

Har også begynt på en topp i Brilla.
dsc03369

25thMønstret er denne fra Drops.Skulle vært strikket i Muskat men det fikk jeg ikke tak i på Kongsberg.




JULELØPERN ER FERDIG
dsc03361


GARNMYSTERIET

Liv toril arrangerer nok et mysterium for strikkegalde damer på Hobbyboden.


gm4


Dette er kjempe spennende. Har funnet fram noe garn jeg tenker å bruke.
Del en kom på onsdag og neste del kommer i kveld.Så dette får bli med på camping i helga.
dsc03210

30.mai.2008

Mitt bidrag til farge og julegave alongen på Hobyyboden, ikke noe stort prosjekt men ganske nyttig da.
dsc03212
En klut strikket av et nøste Lyric 8/8.


dsc03215
Noen små fisk har jeg også begynt på så får vi se hvor mange det blir til slutt.

NYE SOKKER......................


dsc03171
Holder på med sokker i garnet Tofutsies som jeg strikker med de nye Knit Picks harmony wood
pinnene mine.De pinnene kommer jeg nok til å kjøpe flere av, de må være verdens beste strikkepinner.
Mønstret på sokkene er Eagel`s flight et mønster jeg liker veldig godt.

dsc03165
Er ferdig med et par sokker til meg selv i Online bambus strikket på bambuspinner.

Har noe perler og div. liggende så igår kveld fant jeg ut at jeg skulle prøve å lage noen maskemarkører.
Det ble 3 par
dsc03155

(Er ikke helt fornøyd med bildene mine.Kanskje det er på tide med nytt kamera)

PAKKE FRA GET KNITTED

dsc02903
Idag fikk jeg denne pakken i posten.Bestilte på mandag,fikk mail tirs. om at fargenr. på garnet jeg bestilte var utsolgt så de lurte på hvilken annen farge jeg ville ha,sendte da mail tilbake,fikk raskt svar på hva de la i pakka.
Og i dag var altså pakka alt hos meg.Kjempe service synes jeg.

Har lenge hatt lyst til å prøve Knit Picks Harmony pinner.Fant Get Knitted da jeg surfet litt rundt.
Pundet er jo ganske lavt nå så jeg lot meg friste.
Bestilte pinner 2,5 og3,00. Fant også garn på salg "Tofutsies"(50% superwash wool,25%soyasilk`fibers,22,5%bomull og 2,5% chintin som er fiber fra reke og krabbe), klarte å bestille bare et nøste.
Kjennes helt nydelig ut det garnet så skal ikke se bort i fra at jeg bestiller mer.
Begynner nok på sokker med nye pinner og garn i kveld.


SÅ VAR DET HELG IGJEN..................

Ikke mye håndarbeide for tiden fra meg.Har mye forskjellig på pinnene men
 har bare blitt ferdig litt småstrikk den siste tiden.
dsc02883
En klut strikket i Petunia et bomulls garn  fra pt som var nytt på Husfliden.
Calorimetry strikket i Merino big superfein.Et nydelig bløtt garn.

GOD HELG TIL DERE SOM TITTER INNOM

07.mar.2008

De siste ukene har jeg desverre ikke fått gjort så mye håndarbeide.Nå har jeg fått mer eller mindre strikke forbud av naturterapauten min.Mange nattvakter lite søvn og mye strikking har gått utover nakken og armene mine.Ganske frusterene å ikke kunne sitte med strikketøy i fange..................

Denne kluten i gul Tuva er det eneste jeg har strikket på denne uka.... dsc02754
Noe ferdig før strikke forbudet.
Sokker strikket i opal mønster er "easy Lace 1" fra sokkeboka til vis2vas.
Dette blir mitt bidrag til julegave alongen på hobbyboden.
dsc02739
Ny bestilling på Bosniatøffler strikket  i Østlandsgarn.
dsc02744

Har ikke kommet så mye lenger på tunikaen heller

dsc02746

13.feb.2008

garnm

Jeg meldte meg på garnmysteriet som Liv Toril satt igang. Vi har fått del 1 og 2.Den siste delen kommer den 15.
Det blir spennende å se hva dette skal bli.
dsc02704
Jeg valgte rød Artic som var et av garn forslagene.Heldig for det hadde jeg i garnlagret.

Nå gleder jeg meg til å få siste delen på fredag.


SOKKER

Sokker i Fortissima,første gangen jeg strikker av dette garnet men er veldig likt Opal.
De største hadde jeg begynt på i januar de er ca.str 35. og er strikket etter mønster i sokkeboka til vis2vas.
De minst er strikket av resten av garnet og er ca.str.22.dsc02701
Disse kan også være bidrag til Fargealongen i Februar som er brun/beige.

LUE STRIKKING

dsc02715 Denne er til en skolekamerat av 16 åringen min.Strikket i Easy.Strikket maken til han i Anna og etter at han brukte den på skolen var det flere som ville ha.Dette er den fjerde kameraten som får lue.

dsc02711
Denne er til 10 åringen min Strikket i Anna fra Europris.
dsc02709 
Denne er til mannen min han hadde jo ikke fått noe lue stakkar. Så i går satte jeg i gang .Strikket i Tress fra Sandnes.

dsc02713
.Dette blir nok kanskje en julegave,vi får se. Strikket i resten av Tress garnet og Topp`t Tå.

DETTE HAR JEG HOLDT PÅ MED I DET SISTE

Disse har vært ferdig en stund men har manglet bånd.Dette er en gave til ei lite tulle på snart 2 mnd.
Strikket i tynn alpaca fra DSA.
dsc02683

Disse skal få vasket seg litt før de er ferdig.Strikket i Safir garn.
Påsken er jo tidlig i år.Har 3 kyllinger fra i fjor så nå blir det en
til hvert eggeglass hos oss.
dsc02696

Ikke så bra bilde...............
dsc02697
Dette er et skjerf strikket i funny og en tråd sisu i hull mønster.
Lagde en dusk i hver ende bare.
Blir  bidrag til fargealongen i februar der fargen er brun.

TUNIKAEN MIN

Har kommet noe lenger på tunikaen min så det begynner å hjelpe,gleder meg til å bli ferdig.dsc02680

Petunia hadde lagt ut bilde av den første genseren hun strikket.
Hun oppfordret til å legge ut bilde av det første du har strikket eller heklet.
Sender denne oppfordringen videre.

Tror disse vottene var noe av det første jeg strikket.
dsc02682
De røde vet jeg at ble strikket siste året på barneskolen og de blå mener jeg ble strikket første året på ungdomskolen.

DETTE HAR JEG HOLDT PÅ MED DEN SISTE TIDEN

dishclothswsmll Jeg meldte meg på denne på Stickamere.se

På lørdag fikk jeg denne i posten fra Marianne i Visby på Gotland.
Hun hadde prøvd skyggestrikk for første gang. Kanskje ikke fått det så godt fram på bilde.Fikk med oppskrift så må vel kanskje prøve det jeg å.
dsc02651

Denne skal jeg sende til Sverige.Dette er også mitt bidrag til farge alongen på hobbyboden for januar.
dsc02620

Endelig ferdig med bestillingen på Bosnia tøffler
dsc02656

Strikket et lite par også som skulle passe til ei lita tulle på 1 år.
dsc02532   dsc02535
                                                     Denne vesle snuppa var det som fikk  de.
                                                     De var akkurat passe nå,så det må vel bli et nytt par senere.


FRAMGANG PÅ TUNIKAEN

Har da fått strikket litt på tunikaen i helga  270 masker på pinne nr 6,har ikke strikket så mye fletter før men det gikk egentlig ganske greit. Har også begynt på et nytt par bosnia tøffler mørkeblå denne gangen som er par nr.4 
av 5 som jeg har bestilling på.

.dsc02501


SÅ VAR DET HELG IGJEN

ØNSKER ALLE EN  RIKTIG GOD HELG.

Håper jeg skal få begynt å strikke på denne tunikaen i helgen.
Først trodde jeg den skulle bli ferdig til jul men nei det rakk jeg ikke, så i romjulen må jeg da få det til men nei den gang ei.Så nå i helgen vil jeg vil jeg bare få begynt.Resten av  tøfflene får  vente i noen dager.
dsc02489

POPULÆRE TØFFLER

Jeg var litt lei av å strikke Bosnia tøffler før jul og trodde det skulle bli lenge til jeg skulle til strikke de igjen.Men ,men her er noen nye par,det skal bli 5 par etterhvert. Noen av de som ble bestillt til jul falt vist i smak
så forrige helg fikk jeg ny bestilling.Det er jo gøy at det jeg lager faller i smak hos andre også,så jeg satte igang å strikke igjen da.dsc02479

dsc02485
Sokkene i opal neon ble ferdig i jula.Sauen Shaun er ikke ferdig enda har bare fått tid til to deler.

04.jan.2008

Har strikket to av disse luene i jula.14 åringen ville ha sånn lue og ble fornøyd så da ville 16 åringen ha også.
Det er 10 åringen som er modell her.Oppskrift fant jeg hos Liv-torilDSC02457

FERDIG BESTILLINGER TIL JUL

4par Bosniatøffler,et par tova herretøffler og en calorimetry som jeg fikk bestilling på for en stund siden.
Har enda et par svart og hvite Bosniatøffler på pinnene men nå tror jeg kanskje det blir lenge til jeg strikker disse igjen.Har flere andre ting på pinnene som jeg har lyst til å strikke ferdig.

DSC02133

GRYTEKLUTER TIL JUL

Har heklet grytekluter og strikket  et par kluter til kjøkkenet mitt.DSC02117

TOVA JULE HJERTE OG SOKKER.

Julehjert i fritidsgarn fra Sandnes julehefte fra i fjor.Tror kanskje det det må få litt pynt på.image156

Har jo strikket sokker igjen da.Grå blå er strikket i fagstrikk fra Rauma.De gule i opal 6 tråder hundertwasser.
De er strikket etter mønster i sokke oppskrift boka fra Strikkestua og kalles "checkers".(desverre litt dårlig bilde)
image157

PULSVARMERE

Lange Pulsvarmere til en kollega.De er strikket i  svart ida strømpegarn på pinner 3,5.3 rett og 1 vrang og perlestrikk øverst.image151

NYE SOKKER OG PANNEBÅND

Da har jeg strikket ferdig sokker i det flotte merino ull garnet fra sokkegarn klubben.Deilige og myke sokker.Så får vi se om det blir jeg eller 10 åringen min som kommer til å bruke de.
Pannebånd strikket i fritids garn og tovet 2 ganger på 40 grader.
image147

image149


ØNSKER ALLE EN FLOTT OG KREATIV OKTOBER HELG.

TØFFLER OG SOKKER

Tova tøffler str.33 og 35.De mørkrblå er strikket i Artic fra europris de andre er strikket i fritidsgarn.
Sokker i str 30.strikket i opal.image145

NISSE VINPOSENE ER FERDIG

Har også laget to henge nisser som ble tovet samtidig.Har sydd på øyne og nese.image142

Holder også på med et par grytekluter i rødt og grønnt.
image143



ØNSKER ALLE EN RIKTIG GOD HELG.image144

NISSE VINPOSER

Julen nærmer seg jo sagt men sikkert.To vinposer som skal i maskinen (kanskje i dag).Strikket i artic fra europris,østlandsgarn og funny.Oppskriften er fra Sandnesgarn julehefte 0613.image141

CALORIMETRY OG PULSVARMERE

Calorimetry og pulsvarmere i silja til ei lita frøken og calorimetry i en rest opal ugle i str. som passer meg.image140

DA VAR DET FREDAG OG HELG IGJEN

Votter og panne bånd i  rosa Topp`t Tå og et par lovikka votter som skal en tur i vaskemaskinen i løpet av helga.image136

Denne helga går med til basket både lørdag og søndag.Søndag skal 10 åringen også være med på høstcup i fotball så vi håper på bra vær.

ØNSKER ALLE EN FIN OG KOSELIG HELG  image137

DA ER DET TID FOR EN LITEN OPPDATERING IGJEN

Det går litt tregt med blogginga for tiden men det tar seg vel opp utover høsten.

Dette har jeg gjort den siste tiden.To skjerf i påfuglmasker,har brukt et nøste Topp mohair fra Gjestal på hver.Begge er ca. 110 cm + frynser.image133

To par sokker har det blitt også.Det brune paret er strikket i opal uni,mønsteret  er Eagle`s Flight.Det andre paret er i opal tiger.
image134

NOE AV DET JEG HAR HOLDT PÅ MED DE SISTE UKENE

Sokker i opal med rullekant, lommetøffler i mor åse superwash og babysokker i cool wool merino big.
image128

Forrige helg på camping, jeg strikker lomme tøffler i måndens farge turkis.

Mannen min griller i regnet.Det er minsten vår som har tatt bildene.

image131
Som så mange andre på hobbyboden har det blitt noen kluter på meg også i sommer.De turkise er strikket i mor åse bomull.den blå og turkise er strikket i mandarin petit og mor åse.Disse strikket jeg etter at vi fikk greie  på at måndens farge var turkis.De andre strikket jeg i løpet av ferien men fikk ikke tatt bilde før nå.Den grønne er i mandarin petit og den svarte og hvite er i lyric.Vake kluten foran er i mor åse. Mor åse garnet kjøpte jeg med med meg i fra Trøndelag.

SPIRALSOKKER TIL MEG SELV

Disse er strikket i Online bambus.image120


LITT FERDIG HÅNDARBEIDE

image116
Jakka mi ble endelig ferdig før vi dro til trøndelag.Den er strikket i Quarzo som jeg har kjøpt hos strikk innom.Mønster er fra Mayflower.

Hjelm og tubesokker strikket i online bambus. Dette var en gave til ei lita tulle på 4 mnd. i Trondheim.image117

NOE AV DET JEG HAR HOLDT PÅ MED DEN SISTE TIDEN

Dette har jeg holdt på med de siste par ukene.Sokker strikket i hjertegarn fra min Hv-mai.Tøffler til svigerinnen min i fritidsgarn,rosa babytøffler strikket i sportsgarn fra europris og tovet og lommetøffler i raggegarn fra europris.
image110


Sjal strikket i Mirelle.Dette ble jeg ferdig med sist helg da vi var i campingvogna.image109

SÅ VAR DET HELG IGJEN.

Ikke så mye åskryte av denne uke.To par tova babytøffler i finull.Det en paret er en bestilling og det andre skal være en gave.
.image91
Grytekluter i en tråd Tuva og en tråd bomullsport. Ønsker de som er innom en riktig god helg.image90

TØFFLER

 De svarte er strikket i fritids garn og er ca.str.42 tovet en gang på 40 grader. De er en gave til broren min. (Håper hanblir fornøyd.)Bosniatøfflene er strikket i superwash fra Europris og er ca str 37-38.image94


SJAL I ROSARIOS 4,TENTACAO

Det er en stund siden jeg ble ferdig med dette men jeg ville ikke legge ut bilde da min Hv-mai fikk 2 nøster.Har brukt 2 nøster til dette sjalet(125x70).Strikket på pinne nr.8.image92

LOMMETØFFLER OG SOKKER

Sokker strikket i Opal og et par lommetøffler strikket i Superwash fra Trysilgarn.Lommetøfflene blir mitt bidrag til Et år i farger alongen hvor mai fargen er grønn.image88

SISTE UKERS STRIKKING

Innimellom nattvakter,soving,husarbeide og oppfølginger av gutta på forskjellig aktiviteter har det blitt lite strikking de to siste ukene.Gryte kluter  i  bomull sport fra gjestal som var en bestilling fra en kollega. Lommetøffler  som mangler litt pynt og par bitte små bosniatøffler i østlandsgarn.image73image72

NYTT SJAL I EVILLA

Dette strikket jeg ferdig den helgen jeg var i bergen.Strikket i Evilla 6/2  farge A-83 ca.115 gr.Bildet ble ikke det aller beste.image71

SJAL I EVILLA KUNSTGARN

Har begynt på et nytt sjal i det flotte Evilla garnet.Det skal være med på turen,pakket i strikketøyveske som jeg har kjøpt av FELISI .Den er jeg veldig glad i.image64

SÅ BLE DET IKKE NOE JAKKE FERDIG ENDA...............

Jeg har blitt ferdig med begge forstykkene men bare en arm.Så langt har jeg kommet på arm nr 2.Så da blir det ikke ny jakke  på Bergen`s turen, men ,men.Jeg var vist vel optimistisk.image63

NYTT GARN FRA STRIKK INNOM

I går fikk jeg nytt garn fra sokkegarn klubben på Strikk innom. Et nøste On line bambus og to nøster bamboozele. Fargene denne gangen var også midt i blinken.Gleder meg til å strikke av dette garnet.image62

JAKKE I QUARZO

Jeg strikker jakke til meg selv.Garnet har jeg kjøpt hos Strikkinnom. Ferdig med ryggen.Holder på med første forstykke.Det skal være en hekla kant rundt også.Nå må jeg strikke for harde livet, hadde tenkte å ha den ferdig til neste helg da jeg skal  være med sønnen min på basket cup til Bergen.image60

LOMMETØFFLER OG CALORIMETRY

Som veldig mange på hobbyboden har jeg også strikket calorimetry nå.Lommetøffler har jeg strikket noen par av tidligere også.Lommetøfflene er strikket i østlandsgarn og pyntet med knapper.Calorimetryen er strikket i evilla 5/1 garn som jeg fikk av min hemmlige venn i mars.image59

BOSNIA TØFFLER

Disse er strikket i østlandsgarn og er bestillinger.Sånn ca.str.33/34 og39.image58
Disse er strikket i artic og tovet.Regner med vi trenger noe godt og varmt på bena i begynnelsen av camping sesongen. Skal strikke og tove 3 par til.image57

OPAL BOMULL VÅR 2007

image52Sokker til meg selv denne gangen i farge 1974.image53

SÅ HAR JEG STRIKKET ET NYTT PAR MED SOKKER

Et nytt par i opal, denne gangen i 6 tråds Ugle.Vi har blitt veldig glad i sokker strikket av opal her i huset.image49

SKJERF I MOHAIR LUX

Ikke den aller beste måten å ta bilde av skjerf på.Brukte 1 nøste til dette.image48

SJAL I EVILLA KUNSTGARN

Dette strikket jeg ferdig  i går kveld.Synes farge skiftene i Evilla garnet er veldig fine.image45

TOVET VESKE

Endelig ble veska jeg har holdt på med en stund ferdig.Strikket i artic fra Europris.image42

NOK ET SOKKEPAR

Sokker i online garnet fra sokke klubben på Strikkinnom.Har litt dilla på å strikke sokker for tiden så et nytt par er på pinnene.image41

SOKKER I OPAL 6-TRÅDS PAPEGØYE

SOKKER I OPAL PAPEG?YE

TOVA TØFFLER

TOVA TØFFLER
De rosa er til niesen min.De grønne er det en liten gutt som skal ha.

BOSNIA TØFFLER

BOSNIA TØFFLER
Da har også jeg strikket Bosnia tøffler,var ikke så vanskelig som jeg trodde.

FEBRUAR LUE

FEBRUAR LUE
Lue strikket i alpaca.

NYE SOKKER I OPAL

NYE SOKKER I OPAL
Sokker i opal 2 tråds slange.

DETTE HAR JEG HOLDT PÅ MED DENNE UKA

LUERLUE OG HALS
Luene jeg strikka ble populære så jeg måtte strikke en til pappa`n min
og en til mannen min. Flere er på gang.Tube lua jeg drev med sist uke har også blitt ferdig .Alt i Topp til tå.
Niesen min fikk rødt pannebånd men nå da det ble litt kaldere ville hun ha en rød lue også.
Er også nesten ferdig med en hals til henne.Dette er strikket i smart(Jeg har brukt funny rundt), oppskrift i Sandnes tilbehør tema 12. 

DETTE BLE JEG FERDIG MED I HELGA

Helgas Produksjon
 Baby sokker i regia. Panne bånd til niesen min på 6år.

PANNEBÅND

PANNEBÅND
Pannebånd strikket etter mønster fra Garnstudio.

SOKKER I OPAL

Sokker i opal
Disse ble jeg ferdig med sent på kvelden fredag.Lørdag morgen var de på
bena til minsten min.
De skulle være til meg men vi får se hvem som får lov å bruke dem. De er strikket i opal regnskog
2 tråds Åme. Blir nok strikket flere par i opal etterhvert.

NOK EN KLUT OG LITE HÅNDKLE

Nok en klut og et lite håndkle
Strikket i tuva og mandarin

OPPVASK KLUT OG LITE HÅNDKLE

OPPVASK KLUT OG LITE HÅNDKLE
Strikket i mandarin petit.

Luer til gutta mine

Luer til gutta mine
Disse luene strikket jeg i helgen. Gutta som har bestemt farger og modell.
Oppskift fra Sandnes tilbehør tema 12. Den svarte er strikket i topp til tå.
Den røde er strikket i anna kjøpt på Europris. Gutta er fornøyde og 9 åringen
min vil ha maken til den røde. Så den har jeg så vidt begynt på.